משימה א –
סיכרונית שלישית
בעיה וצורך פדגוגי
1. התמודדות עם חומר רב מלל רב .
2. שונות של תלמידים .
3. בעיית עניין ומוטיבציה ללמידה .
4. בעיות קשב וריכוז .
הגורמים לבעיות
1. התלמיד אינו רגיל לקרוא מלל רב .
2. התלמיד משתעמם מקריאת מלל רב .
3. חומר הלימוד אינו מדבר אל התלמיד והוא אינו רואה צורך מהותי לדעת
עליו.
4. חומר הלימוד אינו מאתגר .
כיצד הבעיה באה לידי ביטוי בשטח
1. התלמיד אינו קורא או כותב .
2. התלמיד מתעסק בדברים שאינם קשורים לחומר הנלמד.
3. התלמיד מתקשר עם תלמידים אחרים ומפריע למהלך השיעור.
4. התלמיד משחק במכשיר הסלולארי .
5. התלמיד מחפש תירוצים לצאת מהשיעור ( רעב , שירותים , צמא , התרעננות /
חילוף ).
מיהם הצדדים הנוגעים לבעיה
1. המורה.
2. התלמידים.
3. הסביבה – תשתית .
כיצד המעורבים בעיה היו מתארים אותה
1. קושי ושעמום .
2. קושי ומאמץ רב .
3. חוסר קשב והתמקדות.
אילו צעדים נעשים להתמודדות עם הבעיה
1. מספר התלמידים בכיתה קטן באופן יחסי .
2. בחלק מהשיעורים הכיתה מתחלקת לשתי קבוצות לימוד.
3. החומר הנלמד ניתן במנות קטנות .
4. בכל שיעור נלמד חומר פרונטלי מצומצם ביתר הזמן התלמיד מתרגל את החומר
.
סיטואציה מהכיתה
המורה מלמדת את הגורמים לצמיחת התנועה הלאומית באירופה. התלמידים גולשים בפייסבוק ומבקשים לצת לחילוף . המורה כועסת וממשיכה ללמד מבלי להתחשב בנעשה בכיתה . תלמיד מדבר עם חברו והמורה שולחת אותו להתרענן בחוץ למשך כל השיעור .
סיטואציה מהכיתה
המורה מלמדת את הגורמים לצמיחת התנועה הלאומית באירופה. התלמידים גולשים בפייסבוק ומבקשים לצת לחילוף . המורה כועסת וממשיכה ללמד מבלי להתחשב בנעשה בכיתה . תלמיד מדבר עם חברו והמורה שולחת אותו להתרענן בחוץ למשך כל השיעור .
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה