יום ראשון, 23 בדצמבר 2012

משימת א-סיכרונית שלישית


משימה א – סיכרונית שלישית
בעיה וצורך פדגוגי

1.      התמודדות עם חומר רב מלל רב .

2.      שונות של תלמידים .

3.      בעיית עניין ומוטיבציה ללמידה .

4.      בעיות קשב וריכוז .
הגורמים לבעיות

1.      התלמיד אינו רגיל לקרוא מלל רב .

2.      התלמיד משתעמם מקריאת מלל רב .

3.      חומר הלימוד אינו מדבר אל התלמיד והוא אינו רואה צורך מהותי לדעת עליו.

4.      חומר הלימוד אינו מאתגר .
כיצד הבעיה באה לידי ביטוי בשטח

1.      התלמיד אינו קורא או כותב .

2.      התלמיד מתעסק בדברים שאינם קשורים לחומר הנלמד.

3.      התלמיד מתקשר עם תלמידים אחרים ומפריע למהלך השיעור.

4.      התלמיד משחק במכשיר הסלולארי .

5.      התלמיד מחפש תירוצים לצאת מהשיעור ( רעב , שירותים , צמא , התרעננות / חילוף ).
מיהם הצדדים הנוגעים לבעיה

1.      המורה.

2.      התלמידים.

3.      הסביבה – תשתית .
כיצד המעורבים בעיה היו מתארים אותה

1.      קושי ושעמום .

2.      קושי ומאמץ רב .

3.      חוסר קשב והתמקדות.
אילו צעדים נעשים להתמודדות עם הבעיה

1.      מספר התלמידים בכיתה קטן באופן יחסי .

2.      בחלק מהשיעורים הכיתה מתחלקת לשתי קבוצות לימוד.

3.      החומר הנלמד ניתן במנות קטנות .

4.      בכל שיעור נלמד חומר פרונטלי מצומצם ביתר הזמן התלמיד מתרגל את החומר .

סיטואציה מהכיתה
המורה מלמדת את הגורמים לצמיחת התנועה הלאומית באירופה. התלמידים גולשים בפייסבוק ומבקשים לצת לחילוף . המורה כועסת וממשיכה ללמד מבלי להתחשב בנעשה בכיתה . תלמיד מדבר עם חברו והמורה שולחת אותו להתרענן בחוץ למשך כל השיעור .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה